Page 8 - Puls Intercity 6-7/2013

Basic HTML Version

temat numeru
8
|
puls
intercity
|
6/2013
Pociąg EIC Premium składa się z siedmiu członów
o łącznej długości ponad 187 metrów. Jest wyposażony
we własny, rozproszony napęd, co oznacza, że w skła-
dzie nie ma lokomotywy, a za napęd odpowiadają silni-
ki rozmieszczone w różnych miejscach pojazdu. Nowe
rozwiązania, takie jak izolacja dźwiękowa podwozia oraz
amortyzatory drgań, pozwolą zredukować poziom hała-
su wewnątrz pociągu. Dodatkowo specjalna konstrukcja
dachu ograniczy dźwięki docierające do wnętrza przez
sufit. Każdy wagon będzie wyposażony w dwa moduły
do ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, co zapewni pa-
sażerom komfortową temperaturę we wnętrzu pociągu.
Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 402 miejsca – 57
w klasie pierwszej i 345 w drugiej. W pierwszej klasie prze-
widziano cześć biznesową z trzema przedziałami po czte-
ry miejsca. Fotele w obu klasach będą rozkładane, a każde
z miejsc zostanie wyposażone w indywidualne oświetlenie
oraz gniazdko elektryczne. Duży bagaż będzie można zosta-
wić na stelażach umieszczonych na końcach przedziałów
pasażerskich oraz w przedsionkach.
Komfort i bezpieczeństwo
Janusz Malinowski:
Pociąg EIC Premium nieprzypadkowo będzie mieć takie kolory. Srebrny
kojarzy się z wolnością, a niebieski z morzem, z niebem oraz ze spełnia-
niem marzeń.
Wizualizacja wnętrza pociągu EIC Premium – 1. klasa (z lewej) i 2. klasa (z prawej)